Mi fán terem a székhelyszolgáltatás?

Egyre inkább terjedőben van Magyarországon a székhelyszolgáltatás intézménye. Nem kell bonyolult dologra gondolni, csupán arra, amit a tevékenység elnevezése elmond: székhelyet szolgáltató vállalkozások ezek. Azt biztosan mindenki tudja, hogy gazdasági társaságot nem hozhatunk létre annak székhelye nélkül.

Mire jó a székhelyszolgáltatás?

Azoknál a cégeknél, amelyeknek nincs szükségük ügyfélszolgálatra, mert tevékenységük olyan jellegű, hogy nem kerülnek személyes kapcsolatba ügyfeleikkel, vagy ha igen, az mindig az ügyfelük lakcímén vagy székhelyén, telephelyén történik, korábban általában saját lakcímüket adták meg cégük székhelyeként. Ez azonban sok szempontból is kellemetlen lehet. Például ha javítással foglalkozó vállalkozásról van szó, nem valószínű, hogy nap közben a székhelyként megadott lakcímen tartózkodna valaki. Különösen ha Budapesten működik vállalkozásunk, de lakcímünk vidéken van. Ha albérletben lakunk, a tulajdonos nem valószínű, hogy hozzájárul egy cég bejelentéséhez, mert számít rá, hogy ez kellemetlenségekkel is járhat. Egy NAV ellenőrzésnél viszont ez problémát is okozhat, akár fiktívvé is próbálhatják nyilvánítani cégünket, ha nem találják meg a céget többszöri keresésre sem. Ráadásul létezik olyan szabály is, hogy a cégek székhelyként bejelentett címén hivatalos cégtáblát is meg kell jeleníteni. Ez nem biztos, hogy jól mutat otthonunk bejáratában, és az sem biztos, hogy szomszédaink orrára szeretnénk kötni, mivel is foglalkozunk valójában. Ilyen esetekre lehet jó megoldás egy profi székhelyszolgáltató cég igénybevétele.

Mit csinálnak pontosan?

A székhelyszolgáltatók nem csak annyit vállalnak, hogy hozzájárulnak cégünk saját címükre történő regisztrálásához, hanem kiteszik hivatalos cégtáblánkat is, hogy a hatóságok előírásainak megfeleljenek. Ha valamilyen ellenőrzés megjelenik, igyekeznek megadni a szükséges információkat és szükség esetén haladéktalanul értesítenek minket róla, hogy oda tudjunk érni időben.

Természetesen átveszik leveleinket is, így nem kell folyton a postára rohangálnunk a távollétünkben otthagyott értesítésekkel. Általában lehetőség van arra is, hogy leveleinket felbontsák, beszkenneljék és emailben elküldjék részünkre. Így még az irodába való bejutás idejét is megspórolhatjuk és az ügyintézés helyett munkánkra koncentrálhatunk.

Mennyit kér egy székhelyszolgáltató?

Természetesen a székhelyszolgáltatás nem ingyenes, azonban a legtöbb helyen nem kell hatalmas havidíjakra számítanunk, általában havi 3-5 ezer forintról van szó. Ennyit bőven megér kényelmünk és megtakarított időnk. Általában akciókkal is készülnek a székhelyszolgáltatók, ha több évet kifizetünk előre vagy kapcsolódó szolgáltatásokat: könyvelést, cégalapítást, bélyegzőkészítést is igénybe veszünk náluk, elengedhetnek néhány havi díjat, vagy valamelyik másik szolgáltatást ajándékba is adhatják.